יום חמישי, 20 בספטמבר 2018

פרחים של עונת הסתיו


יכול להיות שמזמן לא קניתם פרחים לבית אך זה הזמן לספר לכם שגם אם יום אחד תלכו לקנות, וזה מומלץ כי הפרחים משנים לגמרי את עיצוב הבית, חשוב לבחור פרחים בעונה. יש פרחים שפורחים בחורף ויש פרחים שכדאי לקנות דווקא בקיץ אך במאמר זה נדבר על הפרחים של עונת הסתיו.

הצמחים שבמשרים על הגשם

יש מגוון רחב של צמחים שצומחים בכל ימות השנה ויש גם צמחים שבעיקר נפוץ לראות בתקופת הסתיו, כאשר צמחים אלו נקראים גם צמחים מבשרי גשם. הסיבה לכך היא כמובן שהגשם הראשון מופיע בסתיו ואחד מהצמחים הללו נקרא בן חצב מדברי. אפשר להבין מהשם שלו שמדובר בצמח שצומח בעיקר בנגב כאשר מדובר על צמח גדול מאוד ביחס לפרח. יש שני גלים של פריחה כאשר אחד מהם מגיע בתחילת הסתיו, בין חודשים אוקטובר עד נובמבר. הוא נפוץ בכל רחבי הארץ והוא יכול לצמוח בעיקר בצפון הנגב, המקום הגשום יותר.

חלמונית גדולה והסתוונית הקלאסית

חלמונית גדולה היא צמח ששייך למשפחת הנרקיסים. היא פורחת בתקופת הסתיו, בין חודשים אוקטובר לנובמבר וגם היא פורחת בעיקר בנגב. המאביק העיקרי של הפרח הזה היא דבורת בר סוליסטית ואפשר לראות אותה בכל רחבי צפון הנגב אך גם בערבה. עוד פרח קלאסי שפורח בחורף הוא הסתוונית. לא סתם קוראים לסתוונית בשמה, היא פורחת בסתיו ולמעשה קל מאוד לנחש זאת. הסתוונית מתחלקת לכמה סוגים כאשר אפשר למצוא אותה בחודשים ספטמבר עד אוקטובר, תחילת הסתיו, כאשר היא יכולה להופיע גם בנגב אך גם צפונה יותר.

הנרקיס המוכר ביותר

נרקיסיםאפשר לומר שהנרקיס הוא אחד הפרחים הכי מוכרים שיש ואולי זה יפתיע אתכם אך גם הוא צומח בסתיו. הנרקיס מוכר לכולם בזכות העיצוב המיוחד שלו כאשר יש לו עלי כותרת לבנים ובולטים מאוד. הפריחה שלו מגיע בחודש אוקטובר עד נובמבר והוא בולט מאוד במקומות רבים כולל הנגב כמו שאר הפרחים שציינו במאמר זה. ישנם זנים של נרקיס שפורחים בעיקר בדצמבר בדרך כלל מאמצע החודש, כאשר הגשמים מתגברים יותר. קל מאוד לזהות את הנרקיס בשולי הדרך והוא מקשט גם מתארים אורבניים בזכות יכולתו לפרוח בכל חלקי הארץ.

כיצד נבחר פרחים שפורחים בסתיו?

יש עוד דוגמאות רבות של פרחי סתיו אך אם אתם רוצים לרכוש כמה נבטים או פרחים מוכנים ולשים אותם בבית או לשתול אותם בגינה, כדאי מאוד שתגיעו לחנות פרחים ותיעזרו בייעוץ מקצועי. יש הרבה מינים של פרחים שמעבר ליכולת שלהם לצמוח בעונה מסוימת יכולים להיות נוחים יותר לגידול, ולהיפך. יש פרחים שמאוד קשה לגדל בגלל התנאים שהם דורשים, כך שהעונה שבה הפרח יכול לפרוח היא אמנם פרמטר חשוב אך הוא ממש לא הפרמטר היחיד שצריך לעניין אתכם בחירה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה